sobota, 16 czerwca 2012

Szybko i smacznie - ciasto ucierane z rabarbarem



Bardzo szybkie ciacho,pyszne jeszcze ciepłe i równie smaczne na drugi dzień.Lubię takie ciasta - mało pracy,a efekt super.Polecam!




CIASTO UCIERANE Z RABARBAREM


1 szkl. cukru w tym opakowanie waniliowego
2 małe jajka
200 g masła w temp. pokojowej
2 i 1/2 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

600 g rabarbaru lub truskawek,śliwek,agrestu,jabłek,malin
3 łyżki cukru
opakowanie cukru waniliowego
1/2 łyżeczki cynamonu



Jaja ucieramy z cukrem na puszystą masę, ucierając partiami dodajemy masło,a następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia .Ucieramy do momentu , aż składniki się połączą .Umyty i obrany rabarbar kroimy na 1- 11/2 cm. kawałki i odstawiamy ,nie słodzimy jeszcze bo zacznie puszczać sok .Blaszkę do pieczenia ( ja użyłam tortownicy o średnicy 28 cm )należy wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą.Podzielić ciasto na 2/3 i 1/3 - tak mniej więcej , może też być pół na pół .Rozłożyć (a przynajmniej się postarać ) 2/3 ciasta na dnie blaszki . Nie musi być bardzo równo. Pokrojony rabarbar  doprawić cukrem i cynamonem,wymieszać. Owoce rozłożyć na cieście i przykryć pozostałą częścią ciasta (ja posiłkowałam się łyżką).Ciasto nie musi dokładnie pokrywać owoców , w czasie pieczenia,gdy urośnie ładnie wypełni górę.Piec ok 40 min. w piekarniku nagrzanym do 190 st.Ostudzone posypać cukrem pudrem.
Ja pomyliłam kolejność i najpierw utarłam masło z cukrem,potem lekko ubiłam jajka i dodałam do masła,ale ciastu to nie zaszkodziło i wyszło bez zakalca.Bardzo polecam na coś szybkiego do popołudniowej kawy,można wykorzystać różne owoce jak zapewnia Autorka,ja robiłam jeszcze z truskawkami i wyszło równie pysznie.





5 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale! Pysznie i pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy18:36

    Mniam. U nas też ostatnio króluje rabarbar. Ja zażeram surowy z brązowym cukrem. A jeszcze a propos botwinki to również z tydzień temu zrobiłem i zebrałem - nie powiem - same ochy i achy. Także musisz spróbować bratowej botwinki też. :) CM

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wygląda i cieszy mnie, że przepis się sprawdził . Bardzo apetyczne zdjęcia . Pozdrawiam cieplutko : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj kolejny raz upiekłam z rabarbarem,pychotka,dzięki za przepis.

      Usuń